tisdag, september 25, 2007

Tillbaka från maktsamling och nu i Italien

I skrivandets stund sitter jag hemma hos goda vänner i Rom. I morse bar det av från Gränna vid tre-tiden på morgonen och sedan ett par timmar på planet från Skavsta, men nu är jag här. Fantastiskt väder, drygt 25 grader och soligt!

I helgen var jag på maktsamling med CUF. Det var mycket intressant, bl.a. kan jag rekommendera Petra Östergren, som höll ett föredrag om framtidens jämställdhetsutmaningar. Hon har i tio års tid bedrivit empirisk forskning kring bl.a. porr och prostitution och kommit till ungefär samma slutsatser som jag gjorde i min artikel. För övrigt blev jag utsedd till jämställdhetssamordnare för Jönköpings CUF-distrikt. Jag ska försöka göra mitt bästa.

I Jönköping knallar annars arbetet med den kommande förbundsstämman på bra, jag är ansvarig för våra ombud, att se till att de är pålästa och peppade o.s.v. Det blir spännande!

Inga kommentarer: