måndag, oktober 30, 2006

Jönköpings CUF har bildat ny DS

För ett par dagar sedan (fredagen) valde vi i Jönköpings CUF-distrikt en ny distriktsstyrelse. Jag blev vald till distriktssekreterare och jag ska försöka sköta mitt uppdrag så gott jag kan!
Dagen efter kom de andra Dacke-distrikten (Jönköping, Kalmar, Kronoberg och Östergörland) till oss på Brittebo lägergård och vi hade en gemensam två-dagars kurs. Vi hade otroligt roligt och vi badade till och med i sjön medan det snöade. brr. På lördagskvällen hade vi halloween-fest och några av oss stannade uppe lite längre och körde lite lekar. Bland annat körde vi "vatten-poker" vilket gick ut på att man var tvungen att dricka ett glas vatten varje gång man förlorade. Den som först gick på toa var tvungen att bada i sjön. Som jag sa snöade det, men hon hoppade modigt i ialla fall, tätt följd av några andra av oss. Sedan bastade vi hela natten lågn... Nästa ialla fall... På söndagsmorgonen kom Rickard Nordin och väckte oss. Problemet var att han hade glömt att ställa om sin klocka till vintertid. Kul. Vi var väl inte så där jätte glada åt honom sedan... Hur som helst var det en väldigt rolig helg och jag ser fram emot att träffa allt Dacke-folk igen snarast.

Distriktsstyrelsen:
Nexhat Shabani, ordförande
Lovisa Thor, vice ordförande
Leo Pierini, sekreterare
Simon Johansson, ekonomiskt ansvarig
Kajsa Hansson
Kajsa Backlund
Diana Van
Viktor Helm
Johan Ljungström

Inga kommentarer: