måndag, april 30, 2007

Länge leve Konungen!

Idag är det den trettionde april, och därmed valborgsmässoafton och Konungens födelsedag. Låt mig då säga:
Länge leve Hans Majestät Konung Carl XVI Gustaf av Sverige!



Programmet finns här.


Igår och i lördags var jag på stämmokonferens med Dackedistrikten (Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Östergötland och Blekinge) i Värnamo. Syftet var att gå igenom förbundsstyrelsens förslag till sakpolitiskt program, medlemmarnas motioner och förbundsstyrelsens motionsyttranden. Med oss var Annie Johansson, vår egen riksdagsledamot, som ledde förhandlingarna. Nu vet jag lite vilka frågor jag ska driva på stämman förutom monarki-frågorna. FS har föreslagit att de nationella helgdagarna skall avskaffas, något jg självklart inte kan ställa upp på. Man vill också ta bort kyrkans rätt att viga samt tvinga alla grundskoleelever till en timmes idrott om dagen. Dessa förslag är tydligt oliberala och jag kan inte ställa upp på dem. Jag kommer också att driva sexköpslagens avskaffande samt att Sverige inför ett yrkesförsvar. Hos oss fanns även ordförandekandidaterna Magnus Andersson och Marie Wickberg så att vi kunde "ta pulsen" på dem. Jag tänker fortfarande lägga min röst på Magnus.

Ikväll ska jag upp på Grännaberget och fira valborg genom att tillsamans med en massa Grännabor se på den stora brasan och sjunga vårsånger!

Inga kommentarer: