tisdag, juni 26, 2007

Skadegörelse?

Nu har AFA varit och klottat på min brevlåda. Igen. De har ritat en kvinnosymbol (en ring med ett kors under) och de har skritivit "Antifa". Jag undrar varför de har ritat en kvinnosymbol....?
När blir det här egentligen skadegörelse? Jag är politiskt aktiv; jag tål sådant här, men på det här sättet ger de ju sig inte bara på mig utan även min för övrigt vänstervridna mamma, min politikermisstroende italienska pappa och min lillasyster. Är det schyst? Knappast.

Sluta idka skadegörelse på min brevlåda!!!

6 kommentarer:

Peter A sa...

Vad var det AFA stod för igen?

Autonom fascistisk aktion?

Bra att du står på dig mot fascisterna.

Peter A sa...

Kan rekommendera Timbros sommarpratare Anders Hjemdahl, som berättar sin historia om hur han från att vara kommunist blev liberal.

Mycket gripande historia.

http://www.timbro.se/poddradio/arkiv1/?broadcast=10

Anonym sa...

Jobbight att människor gör så... kan man inte acceptera alla som likvärdiga indivder oavset politisk tycke...

Anonym sa...

så går det.

Leo Pierini sa...

Hurså anonym?

Anonym sa...

AFA står för Anti-Facistisk Aktion för det första.

Alltså din sista mening där är klockren!

"Sluta idka skadegörelse på min brevlåda"
ett sådant uttalande förtjänar Pulitzer-priset !