lördag, maj 19, 2007

Tredje dagen

Idag, lördag, är det förbundsstämmans tredje dag. Vi har precis lunchat. En del har hänt sedan jag skrev senast.

Mitt förslag om ordensväsendet ledde till rösträkning där det avslogs med siffrorna 54-34.
Sexköpslagen debatterade främst jag och Stockholm, men även den avslogs av stämmomajoriteten. Dock fick jag bifall för en text där vi anser att strejkrätten och andra fackliga stridsåtgärder ska inskränkas för att skapa ett mer balanserat förhållande mellan arbetmarknadens parter. Igårkväll röstade vi om vad vi ska tycka om Euron som valuta i Sverige. Det förslag som jag stödde gick ut på att Euron INTE ska vara svensk valuta. Vi vann den rösträkningen med röstsiffrorna 42-41!

Om bra några timmar är det val av förbundsordförande och förbundsstyrelse. Då vet vi om det blir Magnus eller Marie. Nu är det ett seminarium om Kambodja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till Magnus!