söndag, november 19, 2006

Hemkommen från Kungliga huvudstaden

Nu har jag efter tre timmars tågresa och en timmes bussresa kommit hem från Stockholm där jag varit på "Ung, Grön och Liberal"-kurs.
Den mycket intressanta kursen började på lördagen då vi bl.a. fick lyssna till en föreläsning om liberalism av riksdagsledamoten Gustav Blix (m) och till en mycket intressant föreläsning om ideologier av Henrik Hansson (c) som jobbar på näringsdepartementet.
På söndagen fick vi besök av den liberala ledarskribenten Sakine Madon som pratade om integration. Hon var riktigt duktig och jag har äntligen hittat någon som håller med om att vi ska legalisera sexköpsmarknaden.

Under lunchen på söndagen han jag också med att springa upp till Slottsboden och shoppa lite, bl.a. det officiella porträttet på H.M. Konungen och H.M. Drottningen som jag till min ständiga skam tidigare inte hade. Nu är det altså åtgärdat, måste bara hitta en fin ram så jag kan hänga det över sängen!

Sammanfattningsvis en mycket intressant och rolig kurs.

Inga kommentarer: