tisdag, december 26, 2006

H.M. Konungens Jultal

På juldagen, den 25 december, höll Hans Majestät Konungen sitt traditionella jultal till svenskar, hemma och utomlands. Det var ett riktigt rörande tal, där konungen lyfte fram vikten av ett stark ledarskap och vikten av en stark sammhörighet. Konungen talade också om hur det mångkulturen hjälper till att skapa ett bättre samhälle:

"I såväl historisk som modern tid har invandrare från jordens olika hörn kommit till vårt land och i hög grad bidragit till att skapa ett bättre samhälle både materiellt och kulturellt."

Konungen talade om att inget i vår moderna och datoriserade värld kan ersätta personliga möten människor emellan.

Läs och hör jultalet här:

3 kommentarer:

zxcvb sa...

Ja, det var ju trevligt att självaste konungen vänder de av mångkulturen särgade svenskarna ryggen, totalt. Själv trodde jag att konungen skulle framstå opartisk.

Han är för de ghetton som i dag är livsfarliga för etniska svenskar att beträda. Han anser att mångkulturen bidrar till svensk kultur, då svenska högtider avskaffas, och muslimska införs. Han menar att folk "från hela världen" alltid hjälpt Sverige frammåt, när det rört sig om arbetsinvandring från närbesläktade kulturer. Han har givit vika för den av media och makthavare uppfunna tabun samt för vad hans förfäder stod för.

Inget illa menat mot konungen, bara ett snabbt fastställande om vad han i dag står för.

"För Sverige, i tiden"

Anonym sa...

jönköpingsnationalisten min vän. Om du bor i ett "invandrarghetto" och inte uttalar främlingsfientliga åsikter behöver du som etniskt svensk inte oroa dig alls. Har bott på Råslätt som är det närmaste ett ghetto man kan komma i jkpg i nästan hela mitt liv. Jag är etniskt svensk och inte alls muslim. Ändå har jag lyckats hålla mig helskinnad och kunnat våga säga vad jag stått för utan problem. Den bråkigaste killen man var rädd för på Råslätt var faktiskt en svensk, och då var det inte många svenskar i mitt generation där, det är tänkvärt. Denne killen verkade heller inte ha några främlingsfientliga åsikter.

Råslätt är ett rba ställe att växa upp på för en ungdom idag. Där får man lära sig mångkulturens ljuva dofter men det är inte alltid man inser det förrän man flyttar därifrån. Å vad jag är glad att jag växte upp på ett mångkulturellt ställe. Du, jönköpingsnationalisten skulle mått bra av det. Hoppas du en dag inser att du inte har något att tjäna på att bråka. Det som är synd är nog att du träffat den hårdare delen av invandrarungdomar som finns, hoppas du inte dömer alla därefter och att du inte kommer dra dig för att ta tag i samtal med utomsvenska människor. Först då kanske du kommer lära dig något. Lev livet med andra istället för emot dom, tänk efter vad dina åsikter grundar sig på.

Om vi ändå har en kung vilket jag starkt är emot så är det väldigt positivt att denne uttalar sig positivt för ett mångkulturellt samhälle... lite förvånad måste jag säga att jag är.

Anonym sa...

fast det var ju inte vidare kontroversiellt av kungen. han hade inte vågat säga nåt annat, för det hade varit politiskt inkorrekt.