tisdag, december 25, 2007

H.M. Konungens Jultal

Nu har jag sett på Hans Majestät Konungens traditionsenliga jultal. Det var, som vanligt, mycket bra och välformulerat. Konungen belyste i sitt tal främst tre saker; hur invandringen har format vårt land i alla tider, våldet på våra gator och miljöproblemen.

Konungen talte om hur det på sexton- och sjuttonhundratalet kom hit en massa valloner som arbetade och byggde upp landet och många franska målare och kulturpersoner som gjorde att den svenska kulturen och bildningen blommade upp. Holländare och även tyskar hade också stor inflytande på den svenska handeln.

Konungen tog sedan upp det stora problemet med ungdomsvåldet. Den unge killen Anton som har startat en mycket framgångsrik kampanj mot det just våldet efter att en 16-årig kille blivit misshandlat till döds i Stockholm. Han belyste vikten av ungdomsgårdar och vuxna människor.

Angående miljöproblemen och den globala uppvärmningen talte han om vikten av att vi nu tar tag i den här frågan för att rädda vår planet; väntar vi längre kan det bli för sent.

Läs, se och hör konungens jultal här.

5 kommentarer:

Tobias Struck sa...

Leo. Kul blogg. Kul att byfånar som du och Carl Gustav engagerar sig i Sveriges framtid. Snart går allt åt helvete, men då kan vi trösta oss med att valloner och fransmän målade fina tavlor och byggde vackra byggnader här på 1600-1700-talet.

Leo Pierini sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Leo Pierini sa...

Hej Tobias!
Jag har läst lite på din blogg och du verkar vara en salig blandning av rasist, kommunist, kristdemokrati och libertarianist.
Hur dessa saker kan gå ihop är för mig och säkert för många med mig en gåta; men du har säkert någon bra förklaring! Du verkar också tro att den gamla, numera utdöda, sekten Illuminati kontrollerar hela världen.

Jag uppskattar inte att bli kallad "byfåne" för mina åsikters skull, men din vokabulär kanske inte är större? Att kalla konungen för "byfåne" tycker jag är vulgärt och oacceptabelt. Konungen (och jag) är till skillnad från dig tydligen engagerade i just Sveriges framtid. Just därför tror jag inte att det kommer att gå åt helvete, om du nu inte lyckas sprida dina åsikter alltför mycket.

God Jul!

Tobias Struck sa...

Leo. Det som går ihop i min ideologi är tanken, känslan och viljan hos en invigd västerländsk vitmagiker.

Jag kallar eliten Illuminati för att många andra gör det. Jag är medveten om att Weishaupts sekt inte finns längre. Hans vision om en ny världsordning var naivare om än renare och skiljer sig från den hos dagens elit. Idag är det de rikastes girighet som styr. De leds av svartmagiker i sällskap som TC, CFR, Bilderberg-gruppen, Bohemian Grove och Skull and Bones, det är en sak som är klar.

Hur får du ihop att samma ledare som ständigt tjatar om vad folk måste göra för att världen skall bli bättre, själva leder den mot allt mer tillväxthysteri, finansmarknadskaos, miljöförstöring och upplösning av folkens andliga arv till förmån för en vulgär global konsumtionskultur?

Nu kanske du förstår bättre varför du och kungen de facto är byfånar.

God Jul och Gott Nytt År, tjabo!

Leo Pierini sa...

Hm,
vad menar du med "invigd västerländsk vitmagiker"? Är det måhända en modern synonym till Ku Klux Klan?

Jag tror att konsumtion och tillväxt är nödvändigt just för att vårt samhälle ska bli bra och för att vi ska kunna styra bort det från miljöförstöring och annat.

På vilket sätt menar du att H.M. Konungen upplöser "folkens andliga arv"?