lördag, december 22, 2007

Jul

Nu är förberedelserna inför julafton på gång på riktigt. Igår var jag, pappa och systern och högg en gran och idag har vi ställt in den i vardagsrummet, den skall pyntas senare. Det har varit full rulle ända sedan jag sent om sider masade mig upp ur sängen imorse. Först var det julhandel, en massa saker som behövde köpas. När vi kom hem åt vi en tallrik spagetti och sedan kom vår kära kusin Charlotta till oss, som precis tagit körkort så då var det dags att åka upp och fika, hon körde. Sedan dess har jag diskat, fixat med granen samt fixat med Ebbas spektakulära present. Nu ska jag tydligen griljera julskinkan. Jag undrar ibland vad som rör sig i mammas huvud; ska JAG griljera julskinkan!? Får väl ringa min moster antar jag...

God förhelg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så vår present är färdig nu;_?

Anonym sa...

Hmmmm hmmmm hmmmmm...
HMMMMMM HMMMMM HMMMMM....
Vad kan det vara... Haha.
Full rulle, lycka till med skinkan, själv har jag precis gjort en Shepherd's Pie och skall göra Gravy nu. Och innan införskaffade jag mig en kalkon på 5 kg!

Leo Pierini sa...

Well, Eric, it's almost done:P