måndag, december 10, 2007

Nobelfest och DS

Idag är det Nobeldagen till minne av Alfred Nobel. Idag är en dag då vi delar ut pris till personer som gjort stora insatser för vetenskap och kultur. Idag är också en dag av kunglig högtid och glans. Pristagarna emottar priset ur konungens hand och konungen håller tal. Konungafamiljen finns på plats för att språka med pristagarna. Även riksdagens talman och representanter för regeringen medverkar.

Tyvärr är jag inte hemma i tv-soffan som jag borde vara utan sitter och bloggar från CUF-expeditionen i Jönköping. Klockan 18.00 är det möte med Centerpartiets och Centerkvinnornas distriktsstyrelser där jag skall medverka och sedan, kl. 19.00, är det jubord. Min kära familj har sådana problem med tekniken att det inte ens är någon idé att be dem spela in det hela. Kanske kan jag dock be någon kompis.

Kl. 19.11 får man se upp särskilt; då är det nämligen Hans Majestäts skål.


Inga kommentarer: